„Dauguma tiltų ir viadukų Lietuvoje statyti prieš kelis dešimtmečius. Per tuos dešimtmečius augo eismo srautai, dėvėjosi infrastuktūra – keliai, tiltai, viadukai. Jų priežiūrai ir remontui dėl mažo, o kartais ir neproporcingai paskirstyto finansavimo, nebuvo skiriamas reikiamas dėmesys. Jau antrus metus taisome klaidas – tiltų ir viadukų tvarkymui skiriame ypatingą dėmesį. Atsakingas planavimas, situacijos analizė padeda projektus įgyvendinti greičiau ir efektyviau. Marvelės viaduko kapitalinio remonto darbus nupirkome dar praėjusiais metais, o sutvarkyti viaduką planuojame per šiuos metus“ – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos Projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.
Marvelės viadukas pastatytas lygiai prieš 30 metų – 1994 m. Šiuo metu viaduko būklė yra prasta, t. y. asfalto danga suskilinėjusi, duobėta, su provėžomis, vietomis surūdiję atitvarai, kai kur kiauri deformaciniai pjūviai ir pan. Kapitaliai remontuojant viaduką, bus paklota nauja asfalto danga, suremontuotos kolonos ir perdanga, sutvarkyti deformaciniai pjūviai, vandens nuvedimo sistema, turėklai, apsauginiai atitvarai, atramos, viaduko šlaitai, apšvietimas, atnaujintas ženklinimas ir kt.
Darbus, jei leis oro sąlygos, planuojama pradėti jau vasario 19 d. Nuo šios dienos keisis eismo organizavimas – vykstant kapitalinio remonto darbams, eismas viaduku vyks viena eismo juosta, o po viaduku eismas vyks dviem susiaurintomis eismo juostomis.
Marvelės kapitalinio remonto darbus vykdys AB „Kauno tiltai“, šių darbų sutarties vertė – 1,6 mln. Eur su PVM.
Šiuo metu šalyje skaičiuojami 109 blogos būklės tiltai, kuriems yra skiriamas didesnis dėmesys, t. y. tam, kad reikalingų veiksmų būtų galima imtis laiku – šių tiltų būklė tikrinama dažniau. 2024 m. Lietuvos automobilių kelių direkcija yra suplanavusi tęsti darbus ar pradėti tvarkyti daugiau nei 30 tiltų ir viadukų. 2023 m. valstybinės reikšmės keliuose buvo sutvarkyta 18 blogos būklės tiltų ir viadukų.
Komentuoti