Trečiadienis, 22 kovo, 2023
6 °c
Kaunas
  • Tinklas
  • Reklama
  • Kontaktai
ARCHYVAS
ĮKELK PRANEŠIMĄ
mano Kaunas
  • Verslas
  • Politika
  • Kultūra
  • Maistas
  • Jaunimas
  • Nuomonės
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Sveikata
  • Turizmas
  • Pramogos
  • Įvairūs
  • Verslas
  • Politika
  • Kultūra
  • Maistas
  • Jaunimas
  • Nuomonės
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Sveikata
  • Turizmas
  • Pramogos
  • Įvairūs
No Result
View All Result
mano Kaunas
No Result
View All Result

Laivybai Kaune – naujos galimybės: po miesto apylinkes plukdys nuo pat Nemuno salos

RINA@ RINA
Pirmadienis, 12 balandžio, 2021
0
Autorius: Ryšių su visuomene skyriaus informacija
Jau artimiausiu metu Nemuno salos akvatorija sulauks pozityvių pokyčių. Šalia „Žalgirio“ arenos upės vagos tvarkymo darbus pradėjusi Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) šio mėnesio pabaigoje ruošiasi įrengti prieplauką, prie kurios galės švartuotis pramoginiai ir keleiviniai laivai. Kauniečius ir miesto svečius žadama plukdyti po Kauno apylinkes nuo miesto širdies iki pat Kulautuvos. Ir tai – tik dalis numatytų planų.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Norintiems pasijausti laimingesniems kartais tereikia vitamino C

Regionų atgimimo amžius? Besiplečiantys verslai diktuoja kitokias viešinimosi taisykles

Maistas ir miegas – kaip tai susiję?

Tvarkoma upės vaga
„Sutvarkyta Nemuno salos akvatorija ir įrengta prieplauka ateityje taps dar vienu traukos centru. Tai ypač svarbu mūsų turizmui. Kaunas – upių miestas, todėl artėjančių pokyčių laukiame ir jais džiaugiamės“, – sakė mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Šiemet pavasarį VVKD pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą, po kurio apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos maždaug 500 pastatytų naujų ir atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Projekto pabaiga numatyta 2023 metais.
Lygiagrečiai darbai prasidėjo šalia „Žalgirio“ arenos, kur darbuojasi VVKD žemsiurbė „Upyna“ ir ją aptarnaujantys laivai.
„Į viską žiūrime kompleksiškai. Kaunas ir visa jo teritorija, kur teka Nemunas, mums yra prioritetas. Šių metų tikslas – maždaug 3 kilometrų sutvarkyta atkarpa nuo Nemuno salos iki santakos. Tada šioje teritorijoje bus galima pilnai vykdyti pramoginę ir keleivinę laivybą“, – tikino Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Įrengs prieplauką
VVKD vadovas pridėjo, kad darbus Nemuno salos akvatorijoje planuojama užbaigti per artimiausias kelias savaites. Tada bus pastatyta prieplauka, prie kurios numatyta galimybė švartuotis minėtų paskirčių laivams.
„Veiksmus deriname su Kauno savivaldybe. Vos išvalius akvatoriją, atsiras galimybė laivams ne tik apsisukti, bet ir prisišvartuoti prieplaukoje, kurią planuojame pastatyti šio mėnesio pabaigoje. Norime, kad miesto gyventojai ir svečiai turėtų galimybę atplaukti į pačią miesto širdį.
Tačiau turime ir daugiau naujienų – po Kauno apylinkes plukdys atnaujintas Vidaus vandens kelių direkcijos 100 vietų keleivinis laivas „Žalgiris“, kuris keliaus nuo Nemuno salos iki pat Kulautuvos“, – artimiausiomis naujienomis dalijosi V. Vinokurovas.
Ateities planuose – šliuzas
Pasak VVKD generalinio direktoriaus, kitąmet Nemune darbai numatyti Kauno hidroelektrinės link. O būtent ten ilgiausią Lietuvos upę atkerta daugiau kaip 20 metrų aukščio užtvanka.
Dar praėjusio mėnesio pabaigoje Kauno miesto vadovai inicijavo siūlymą imtis šliuzo ir žuvitakio projekto įgyvendinimo. Neabejojama, kad tai galėtų paspartinti upeivystės atgaivinimą.
„Matome, kad upės vagos valymas ir gilinimas kyla Nemunu aukštyn Kauno hidroelektrinės link, todėl mūsų iškelta šliuzo idėja yra visiškai savalaikė. Jei laivai galės pasiekti vadinamąjį HES‘ą iš abiejų pusių, šliuzas tiesiog taps neišvengiamas, o drauge ir žuvitakis laisvai žuvų migracijai Nemunu“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kad šliuzo įrengimas yra daugiau nei realus, neabejoja ir V. Vinokurovas. Jo teigimu, praeityje techniškai šis inžinerinis statinys buvo suprojektuotas.
„Kauno miesto iniciatyva idealiai atitinka mūsų planus. Nemuno atkarpą iki Kauno hidroelektrinės planuojame sutvarkyti per porą metų. Tada turėsime pilnai funkcionuojantį vandens kelią ir turėsime kalbėti apie šliuzo įrengimo darbus. Tai – daugiau nei realu“, – teigė V. Vinokurovas.
VVKD vadovas pridėjo, kad Europos Sąjungoje kasmet įrengiamas ne vienas ir ne du laivų šliuzai. Tokio projekto įgyvendinimui paprastai reikia nuo 50 iki 70 milijonų eurų. Būtent šio šliuzo kaina labai priklausys nuo aplinkosauginių reikalavimų dėl žuvų migracijos užtikrinimo poreikio, sudėtingos inžinerinės situacijos (kelias, geležinkelis).
Minėti atsakymai bus gauti tik atlikus planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūras, parengus projektinius pasiūlymus su kainos skaičiavimais.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Norintiems pasijausti laimingesniems kartais tereikia vitamino C

Norintiems pasijausti laimingesniems kartais tereikia vitamino C

20 kovo, 2023
Regionų atgimimo amžius? Besiplečiantys verslai diktuoja kitokias viešinimosi taisykles

Regionų atgimimo amžius? Besiplečiantys verslai diktuoja kitokias viešinimosi taisykles

20 kovo, 2023
Maistas ir miegas – kaip tai susiję?

Maistas ir miegas – kaip tai susiję?

17 kovo, 2023
Per dvi dienas iš anksto balsavo daugiau kaip 58 tūkstančiai rinkėjų

Per dvi dienas iš anksto balsavo daugiau kaip 58 tūkstančiai rinkėjų

16 kovo, 2023
Naujas vietos savivaldos modelis – kaip dirbs naujai išrinkti merai ir tarybos?

Naujas vietos savivaldos modelis – kaip dirbs naujai išrinkti merai ir tarybos?

15 kovo, 2023
Prasidėjo išankstinis balsavimas antrame rinkimų ture

Prasidėjo išankstinis balsavimas antrame rinkimų ture

14 kovo, 2023
Daugiau
Kitos naujienos

Kauniečiai nestabdo: po 100-tūkstantojo skiepo skelbia „akciją“ – išskirtinai senjorams

Kaunas išnaudojo visas vakcinas – vėl skiepys nuo antradienio: 7000 „Pfizer“ – išskirtinai vien senjorams

kaunas
© 2012 – 2022 manoKaunas.lt
  • Verslas
  • Politika
  • Kultūra
  • Maistas
  • Jaunimas
  • Nuomonės
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Sveikata
  • Turizmas
  • Pramogos
  • Įvairūs
Menu
  • Verslas
  • Politika
  • Kultūra
  • Maistas
  • Jaunimas
  • Nuomonės
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Sveikata
  • Turizmas
  • Pramogos
  • Įvairūs

RINA partneris.

efav

eLengvai tinklas.

eLengvai MEDIA GROUP

No Result
View All Result

© 2012 - 2022 eLengvai - MEDIA GROUP // MB MEDIJŲ ERAI.

Sveiki sugryžę!

Prisijunkite

Pamiršote slaptažodį? Registruotis

Sukurti paskyrą!

Fill the forms bellow to register

Visu laukai privalomi. Prisijungti

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Prisijungti

Add New Playlist